חדשות ומבצעים
Write2me.co.il

כתיבת עבודות סמינריונית בתשלום

10 טיפים לקניה באינטרנט

לקנות באינטרנט זה ללא ספק חוויה בפני עצמה, מצד אחד הנוחות שבישיבה בבית אל מול המחשב ומצד שני החששות הנלווים לרכישה באינטרנט.
כיום הסיכונים הכרוכים ברכישה באינטרנט הולכים וקטנים שכן התחום התפתח מאוד, אולם הסיכונים עצמם עדיין קיימים וגם אם העסקה עצמה לא כל כך מסוכנת מבחינה כללית יש לנקות במספר אמצעים על מנת לדעת שנקבל בדיוק את מה שהובטח.
צוות Xgadgetחיבר עבורכם 10 כללי ברזל לקניה באינטרנט:
  1. בכל אתר שמכבד את עצמו קיים עמוד "מי אנחנו" או "אודות" – קראו באדיקות ונסו להבין מי עומד מאחורי האתר. נסו להתרשם מרמת הכתיבה והפירוט. אתרים מפוקפקים לרוב יצרו מצגי שווא טובים מדיי מכדי להיות אמיתיים.
  2. שלמו אך ורק בכרטיסי אשראי – נתבקשתם לבצע העברה בנקאית? ברחו מהאתר כמו אש, ככל הנראה מדובר ברמאים.
  3. נסו להיות בקשר עם המוכר – תכתבו לו מייל, צרו קשר בסקייפ או השתמשו בצ'אט באתר (אם יש). אם מת השירות שתקבלו בשלב זה לא משביעה רצון כנראה שמצב זה לא עומד להשתנות לאחר שתבצעו את הרכישה.
  4. תחפשו את האתר בגוגל – אם מופיעות יותר מדיי תוצאות שליליות שבהן האתר מעורב באופן ישיר אז כדאי לשם לב ולחקור בצורה מעמיקה יותר. כמו כן, שימו לב אם זה לא המתחרה שמנסה להכפיש....
  5. בדקו איפה האתר ועם מי הוא משתף פעולה, אתרים שעובדים ומשתפים פעולה עם חברות גדולות ומוכרות כגון: יאללה, וואלה, פייפאל וכו' הם לרוב טובים יותר.
  6. האתר מלא בתגובות חיוביות של קונים? בדקו שאלו הם תגובות אמיתיות ולא מפוברקות – תופעה נפוצה ברשת היא שאתרים יוצרים לעצמם משובים חיוביים מהלקוחות.
  7. עלויות משלוח – בהרבה אתרים נתקלים בדרישה לתשלום עבור המשלוח. המקובל בשוק הוא שהמשלוח הבסיסי הוא ללא עלות או עם עלות סמלית (אלא אם מדובר במוצרים גדולים מאוד כמו מקררים וטלוויזיות). אם האתר מבקש תשלום לא סביר עבור המשלוח הבסיסי הרי שמדובר בהטעיה מכוונת של לקוחות שמטרתה ליצור מצג שווא כאילו שהמוצר זול ולמעשה הוא יקר. עצתנו במקרה זה היא לא לרכוש מאותו אתר שכן במידה והוא מטעה אותנו כאן בסבירות גבוהה הוא גם מטעה במקום אחר.
  8. מדיניות החזרות – מדיניות ההחזרות צריכה להיות כזו שמאפשרת לקונה לבחון את המוצר בביתו ולהחזירו במידה ולא עונה על צרכיו. למעט במוצרים ספציפיים כגון: דיסקים, סרטי DVD, משחקים וכדומה, צריך להיות פרק זמן סביר לבדיקת המוצר ולהשבתו בעת הצורך.
  9. זמן משלוח – זמן המשלוח צריך להיות סביר. במידה והמוצר מגיע מהמזרח הרחוק  אז 28-35 ימים זה סביר, במידה והמוצר מגיע מאירופה או מדינות שכנות אז זמן המשלוח לא צריך לעלות על 14 ימים. אם זמן המשלוח אינו סביר אז תמשיכו לחנות הבאה – בסוף תמצאו!
  10. להיזהר מזיופים – במותגים מוכרים כמו סוני, נייק, אפל וכו' קיים חשש גדול מזיופים. כאשר אתם בדף הקניה של המוצר חפשו את המילים מקורי, חפשו דגם ואם אתם לא מוצאים פנו ישירות לאתר ושאלו על מקוריות המוצר.
 
עשרת הכללים האלו יעזרו לכם להגיע לבתי עסק טובים ואמינים ולהימנע מכל מיני חנויות של נוכלים. בכל מקרה, במקרה של בעיה חשוב מאוד לפנות לחנות עצמה ולתת לה הזדמנות לטפל בבעיה ורק לאחר מכן, במידה והבעיה לא נפתרה והגעתם למבוי סתום, אז כדאי לפנות לחברת האשראי ולראות מה האפשרויות שלהם לסייע בהתאם למקרה הספציפי.